Rabu, Disember 09, 2009

Bukan Pepsi Tetapi Persepsi Melumpuhkan Pakatan Rakyat

Dahulu bersalut timah dijulang tinggi oleh rakyat, lar ni dah lusuh sangat menyebabkan besi berkarat dan berkulat. Oleh kerana grombolan umnobn ini kecewa yang amat sangat setelah dipukul oleh glombang kebangkitan rakyat, mereka seolah-olah tersasul lalu mengambil langkah mempergunakan semua agensi kerajaan seperti Polis, SPRM, SPR, Kemas dan lain-lain supaya tidak bekerjasama dengan negeri-negeri pemerintahan Pakatan Rakyat (PR).

Matlamat grombolan umnobn ini adalah untuk melumpuh dan menjatuhkan Pemerintahan PR bagi menebus semula malu yang amat sangat. Selepas grombolan umnobn merampas negeri Perak dari pemerintahan PR dengan cara paling kotor, kini mereka menyerang pula Selangor. Kemudian merebak ke Pulau Pinang dan Kedah. Yang terbaru peluru mereka membolosi Kelantan. Tokoh yang disegani dan disanjungi oleh seluruh rakyat Malaysia menjadi mangsa kerakusan tomahan Grombolan umnobn ini.

Namun grombolan umnobn tersilap dan terlupa kerana menggunakan peluru getah untuk menjatuhkan TG Nik Aziz yang diakui sebagai seorang tokoh berintegriti tinggi kerana sikap dan kejujuran pimpinannya serta disenangi semua lapisan masyarakat. Apabila peluru getah ini terpantul balik dan terkena ke muka zombi grombolan umnobn ini, mulalah melolong kepanasan meminta penawar dari agensi kudaan mereka.

Grombolan umnobn ini sentiasa berusaha menghidupkan provokasi dan menggangu gugat kesetabilan PR bagi mengwujudkan persepsi kepada rakyat supaya melihat kecelaruan pemerintahan PR. Grombolan tahu jika negara berada dalam keadaan aman tanpa kecelaruan, rakyat akan menerima baik PR untuk memerintah negara di masa akan datang dan membiarkan grombolan umnobn lusuh dimamah karat sehingga reput.


(Moral: Usaha-usaha juak grombolan umnobn mengganggu pemerintahan PR adalah dianggap terdesak dan tidak berwibawa sebagai parti cap timbang yang tidak mahu menerima perubahan yang di terjemahkan oleh rakyat. Usaha-usaha ini juga dilihat adalah untuk mengelak persepsi masyarakat kepada umnobn yang kini dilanda masalah perbalahan, keretakan parti komponen, kes pembunuhan mek tuya, rasuah PKFZ, kematian saksi dan segala macam yang busuk.. pussss terkentut lak.. kah..koh.. keh... Nanti kita tengok siapa yang menang, satu lawan satu di PRU akan datang. Yang kalah jangan dok meradang sampai menendang)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog