Jumaat, Disember 11, 2009

Rapatkan Saff Menawan Putrajaya



Gabungan parti yang sedang dibentuk oleh Pakatan Rakyat (PR) perlu berteras kepada gabungan persepakatan bukannya sistem satu parti yang di kontrol oleh satu kepala. Ini bertujuan memberi satu pengurusan yang baik dan lebih terurus di mana setiap kumpulan gabungan ini menpunyai sasarannya tersendiri. Boleh dilihat gelombang pilihanraya umum 2008 yang mana rakyat mahu melihat satu bentuk gabungan persepakatan yang tidak menghilangkan identiti parti masing-masing.

Orang muda moodnya sentiasa berubah. Macam aku juga. Tidak mahu terikat dengan idealogi politik usang. Orang muda mahu melihat seorang tokoh yang berkaliber dan mudah didekati menjadi pemimpin. Jadi PR perlu membawa mood orang muda ini supaya tidak tersemput ditengah jalan. Lainlah orang lama.. ehem..ehem..lamanya... Khasiat tongkat ali ka.. keh..keh..keh

Gabungan persepakatan ini perlu memberi impak untuk melemaskan grombolan umnobn. Kini mereka mungkin tengah terketaq bilamana melihat betapa utuhnya persepakatan tiga parti PR ini. Apa tidaknya, kini semua sudah tahu kedua-dua tiang yang memegang kiri dan kanan Barisan Nasional sudah goyang. MCA masih dalam kekalutan. Si sembab berjanji pada Najib akan selesaikan dalam masa seminggu. namun beliau gagal dan masalah MCA tidak juga selesai. MIC pun sudah tidak mendapat sokongan kaum india lagi. Tambahan pula isu penghinaan perkauman terbaru dari utusan yang mengguris jiwa kaum india.

Dahulu grombolan umnobn begitu selesa dan boleh bermegah-megah. Tiada satu pun parti yang boleh menyaingi umnobn kata Najib. Pehh.. kalau tidak ada parti yang boleh tumbangkan umnobn, mengapa Najib begitu gelisah sehingga mengketis telinga menteri-menteri kabinet untuk mengucar-kacirkan negeri pemerintahan PR. Dok diam-diam sudah lah.

Mengapa grombolan umnobn ini sentiasa menyerang pimpinan PR? Jawabnya..... mereka grombolan umnobn takut dengan gabungan persepakatan tiga parti ini mampu membawa PR menawan Putrajaya suatu hari nanti. Mereka juga tahu dan rakyat pun dah tahu akan pembaziran dan ketirisan dalam urustabir kerajaan umnobn selama memerintah negara Malaysia. Maka rakyat akan menolak grombolan ini ketepi bagi memberi laluan kepada perubahan.

(Moral: Sapa tak takut weh... kalau dah tak boleh pegang kerajaan pusat, macamana nak sara Istana Idaman, Mercedes cls 350, Porsche cayenne, Bmw 7 series, Bentley Continental GT, Bini no 2/3/4 dan tak boleh lagi nak bagi sebuah Hummer sebagai hadiah sesuka hati. Perlulah ada didalam diri yakni Allah swt melihat apa yang aku dok buat.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog