Isnin, Februari 08, 2010

Nasir Safar: Antara Golongan Berjenama Dan Tidak

Orang biasa atau golongan rendah yang tak berjenama seperti operator kilang, penghantar surat, penoreh getah, nelayan atau apa pun yang hangpa labelkan. Yang pasti tidak menyerupai golongan berjenama Dato', YAB, Tan Sri mahu pun Pegawai Khas yang datangnya dari kilang umnobn.

Lihatlah kepada produk jenama Pegawai Khas Perdana Menteri ini si Nasir safar. Walaupun laporan polis hampir mencecah puluhan yang dibuat oleh puak-puak india dan cina kerana kenyataan bodoh Nasir Safar, namun pihak polis Melaka tidak mahu mengambil tindakan yang tegas kepada Pegawai Khas bongok ini. Apa kejadah mahu meneliti dahulu keterangan beliau. Sedangkan dah heboh dalam suratkhabar mahupun kepada umum.

Jika Aduka Taruna boleh mereka kejar sehingga ke Kelantan, melokapkan beberapa hari untuk mendapat keterangan. Mengapa tidak terjadi kepada mangkok hayun Nasir Safar ini. Walhal terang-terangan kenyataan bodohnya itu telah menyelinap masuk ke telinga hadirin yang hadir. Pandai hangpa noo.. Awat hangpa tak pakai polisi yang selalu digunakan sebelum ini 'Tangkap dulu kemudian baru soal'. Mengapa perlu ada status tangkapan yang berbeza jenama? Berlakonkah?

Walaupun Nasir dalam satu kenyataan kepada Bernama telah meminta maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia berhubung ceramahnya yang dianggap bersifat perkauman. Namun ianya tidak mencukupi dan dia kena bertanggung jawab dengan ucapan yang telah dikeluarkannya serta perlu merasai bagaimana bermalam di lokap besi. Nak berlakon biar sampai habis.

Takkan atas jenama Pegawai Khas Najib hangpa pihak berkuasa terus layu dalam menjalankan tugas. Atau hangpa dok tunggu arahan seterusnya dari Najib?.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog