Ahad, Ogos 01, 2010

Tambah Peruntukan RM80 Juta. Adakah Ianya Berkaitan Projek Perak Aman Jaya?


Khas buat Zambry Kadiaq dari rakyat biasa. Woiit... MB Perak.. Wa mau tanya sesuatu dari lu..

Mengapa MB Perak si Zambry perlu berselindung tanpa menjelaskan apakah tujuan penambahan peruntukan sebanyak RM80 Juta itu. Rakyat perak ingin tahu apa perancangan sebenar si Zambry ini.

Apakah untuk menjayakan projek mega zambry menghabiskan wang rakyat negeri itu sebelum Pru ke 13. Dengar khabarnya Projek 'Perak Aman Jaya' menelan belanja yang begitu banyak. Apakah peruntukan tersebut adalah sebahagian dari projek ini?. Kalau benar MB Perak harus membentangkan 'detail' kos perbelanjaan projek ini.

Satu lagi apakah tujuan penubuhan Institut Darul Ridzuan?. Kalau penubuhan ini adalah untuk merancang strategi pembangunan negeri Perak, mengapa dinamakan 'Institut'. Apakah dengan nama institut itu segala peruntukan keatasnya tidak boleh persoalkan oleh rakyat. Almaklumlah Research & Development ni biasanya menerima peruntukan yang banyak dari kerajaan negeri.

Woiit... Zambry Kadiaq sila beritahu segera kepada rakyat Perak...

1 comments:

taipingmali berkata...

itulah kamu budak kampung dapat wakil rakyat 6 ekor beruk yang bodoh, masuk dewan cakap merapu. 15 minit satu masa yang panjang, gunakan dengan betul, tepat dan padat. Ini bercakap merapu, bercakap hal orang yang tak ada dalam dewan, ucapan Zamnry diganggu, 6 ekor beruk keluar dewan, tak mahu dengar, so mana nak faham....bangang...betul nizar gila meroyan tahap babi sundal

Post Haru Biru

Arkib Blog