Rabu, Oktober 20, 2010

Rosmah dan penganjur Islamic Fashion Festival menghina Islam?

Rosmah Mansor berucap di Islamic Fashion Festival


Dipetik dari Harakahdaily | Para pemimpin NGO Islam disarankan agar mengkaji tindakan isteri perdana menteri, Datin Rosmah Mansor yang disifatkan sebagai menghina Islam ketika menganjurkan Islamic Fashion Festival (IFF).

Bagi anggota Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Ghazali, IFF jelas menghina islam apabila menggunakan nama agama untuk mengesahkan tindakan penganjuran pertunjukan yang tidar wajar itu.

Lebih malang, tulisan "Muhammad" dalam tulisan jawi secara terbalik diguna dan dipakai didada salah seorang peraga feshion yang tidak menutup aurat.

"Kita berarak bantah kartun Nabi yang dibuat di Denmark, di sini di Malaysia, seluruh maruah Islam ditelanjangkn oleh IFF tersebut," kata Lo' Lo' kepada Harakahdaily.

Beliau mengulas IFF yang dianjurkan oleh Rosmah baru-baru ini. Walaupun dinamalkan islamic tetapi fesyen yang diperagakan tidak sesuai dengan Islam bahkan Rosmah sendiri tidak memakai pakaian yang sesuai dengan Islam ketika merasmikan program IFF itu.

Lo' Lo' juga kesal dengan sesetengah NGO Islam yang dipergunakan untuk menyokong bajet yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib.

"Saya dapat maklumat ada beberapa NGO Islam diminta membuat memo menyokong bajet PM.

"Saya nak tanya NGO2 Islam ni, tak terasa langsung ke nak bantah penghinaan terhadap Islam oleh Rosmah atas penganjuran Islamic Fashion Festival yang penuh dengan kemungkaran dan kemaksiatan terhadap Allah serta pengkhianatan atas muslimah seluruhnya?" tanya Lo' Lo'.

Berkaitan: Islamic Fashion Festival Banyak Dedah Dan Buka. Sesuai Dengan Jiwa Bik Mama Dan Puteri Umno

2 comments:

jgnmimpi berkata...

Ko memang budak kampoung.

gf tak de.

Esok ko cari je pompuan pakai tudung mcm kamdar tu je...

jgn mimpi pasai model2 heh...

tak sesuai ngan org kmpampung.

serigala berkata...

@jgnmimpi
perlukan sy menyumbat diri anda dgn sedikit kewarasan?
hati pedal sy berkatakan perlu..kerana mcm anda tiada lansung
/troll

Post Haru Biru

Arkib Blog