Isnin, Oktober 10, 2011

Macam Air Kencing Tan Sri Rozali Ismail, Patutpun Bini Muda Lari???




Pengerusi SYABAS Tan Sri Rozali Ismail mendapat gaji RM5.2 juta setahun. Namun, air yang sampai ke rumah kita penuh dgn karat. Video in diambil disebuah rumah yang memasang "Tapis" di punca air utama. Dua minggu sekali, tapis ini dibersihkan melalui proses pembersihan dalaman tapis tersebut. Saksikan air yang keluar dari tapis tersebut berwarna merah. Ia menandakan betapa banyak karat yang terkandung dalam air yang masuk ke rumah kita. Yakni, air yang datang dari SYABAS. Pemilik video ini juga berkata kepada saya, sebelum tapis ini dipasang, anak-anak beliau kerap sakit2 dan demam. Setiap minggu pasti ada seorang anak beliau yang demam. Kos kesihatan setiap bulan mencecah RM1000. Namun, selepas karat2 ini ditapis dari sumber air rumah beliau, demam dan sakit itu terus berhenti. Anak2 nya sekarang sehat walafiat dan jarang demam. Itulah jasa Pengerusi SYABAS yang bergaji RM5.2 juta setahun kepada rakyat Selangor. Selama SYABAS dikawal oleh UMNO, jangan harap lah kita akan mendapat bekalan air bersih yang tidak menyebabkan anak2 kita sakit.

Nota:
Nasib baik ko mampu beli Filter air... yang tak mampu camana lak yerr...

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

ahh.. persetankan si rozali tuh, tggu la bile Be End nih lingkup.. kite lingkup kan pulak die!

zack berkata...

masuk filter murah pun boleh. anak sure tak demam tapi dapat pulak cirit-birit.hehe

SIPENO berkata...

Tula, bila SYABAS nak dana tukar paip lama yang usang, berkarat yang berpuluh tahun tak berganti kerajaan negeri sekat, nagi seribu satu alasan!

Inilah akibatnya, rakyat jadi mangsa, Rozali dan SYABAS dikambing hitamkan...

Sudah2 la. Kerajaan negeri patut beri dana pada SYABAS untuk tukar paip lama, barulah rakyat tak menderita dan gagap macam MB...

Ayu Aini berkata...

Jangan kita dok suka fitnah org lain, termasuk ts rozali..dia ni manusia baik termasuk berkahwin lebih drpd satu..kan itu yg sebaik2nya bukan buat kerja-kerja yg dilarang agama. Tapi biasalah manusia ni selalu simpan sifat hasad dengki..tak boleh tengok Melayu Islam lain berjaya atau maju..ada saja fitnahnya..ini termasuklah isu casandra isteri kedua rozali yg kononnya minta cerai..pada hal mereka terus bahgia dan semakin bertambah cahayamata…tu lah asyik fitnah aje..cerita sebenor tak mau hebahkan..

mamat berkata...

Janganlah menabur fitnah lagi. bini dia pon dah rujuk semula dengan rozali dan lama dah kembali bahgia macam dulu. Buat apa kita nak meruntuhkan rumah tangga orang. Besar dosa tu!
Dalam Islam, lebih baik kita usaha tutup aib orang, bukannya sebar cerita fitnah dan palsu. Dalam kubur dan akhirat nanti, kita yang tabur fitnah akan dibelasah oleh malaikat, baru tau….

Tanpa Nama berkata...

Dia nak kawin bnyk ke lantaklh. Masalah air Kat ampang dah hmpir 2
Mnggu. ceo syabas tlg turun pdg dan selesaikn

Post Haru Biru

Arkib Blog