Selasa, November 22, 2011

Yang Kaya Hanya Menteri Ketuanan Melayu Umnobn Dan Kroni?

Sap-sap sui Kroni Umnobn menjadi jutawan dan hartawan sekelip mata. Hujan lebat ka.. Dalam gelap ka... Elekterik tak dak ka... kroni penjilat pungkok depa tetap boleh buat duit. Mufti Perak Harussani Zakaria perlu tahu perkara tersebut.

Rakyat biasa macam aku neh kalau hujan pagi dah tentu tak boleh pi menoreh. Kalau hujan petang dah tentu aku tak boleh buat part time potong buah sawit. Kalau tak dak elektrik malam, dah tentu aku tak boleh kira duit sebab tak nampak nilainya... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...



Nota:
Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, anda tidak akan mengetahui penyelewengan puak-puak penyangak yang memakai lambang dacing.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, Anda tidak akan tahu bahawa Taik Terjulor  kawan Bik Mama akan rembat tanah TUDM Sg. Besi.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, anda tidak akan tahu tanah kampung anda akan dijual oleh puak-puak penyangak raja bersiong yang memakai lambang dacing.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, anda tidak akan dapat duit gula-gula dari puak-puak penyangak yang memakai lambang dacing.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, Peneroka Felda tak tahu mereka boleh buat duit dengan menyaman Felda yang menipu perahan Gred Sawit.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, Anda tidak akan tahu menteri mana dalam Umnobn yang selalu mengeluarkan kenyataan Bodoh dan tidak Ilmiah. Siapa turrrr....

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, 1 Malaysia tak tahu bahawa SPR rupa-rupanya telah menjadi Suruhanjaya Penipu Rakyat kerana berkawan dengan puak-puak  penyangak yang memakai lambang dacing.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, 1 Malaysia tak tahu bahawa SPRM rupa-rupanya telah menjadi Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia kerana berkawan dengan puak-puak penyangak yang memakai lambang dacing.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, Anda tidak sedar bahawa anda akan berkali-kali kena bayar cukai demi menyelamatkan syarikat kroni dan poket menteri-menteri umnobn dengan alasan yang cukup tidak munasabah.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, Bik Mama, Najib, Khir Toyo dan Zambri Kadiaq tak perlu perbaiki imej dengan  pergi menunaikan Haji disaat PRU 13 bakal menjelma.

Kalau hanya umnobn sahaja memerintah tanpa pembangkang, dah tentu Shahrizat, Khir Toyo, Najib dan Bik Mama takkan goyang dek gerudi Pembangkang.

Lar neh korang dah dapat lihat kan puak-puak penyangak yang memakai lambang dacing masing-asing menggelupor bila terkena mata gerudi Pembangkang. Gerudi jangan tak gerudi... kasi goyang... terkangkang... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

2 comments:

MeMohamad berkata...

kali ni kita tukar jangan tak tukar.... bersihkan Negara daripada kapitalisme.

Zack berkata...

Kalau pakatan rakyat berjaya tawan putrajaya, Tan Sri Harussani akan cakap rentak lain pula.

Umnobn dan pencacai dah tentu berdemo besar-besaran kerana Najib dah bagi lesen menggalakkan demo siap dengan duit belanja.

Post Haru Biru

Arkib Blog