Jumaat, Disember 23, 2011

Kuasa Anak Muda Berani Dan Bermaruah

Umno Beruk Negara yang takder pelir semakin gelabah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Adam Adli Abdul Halim, 22, yang telah menurunkan bendera berwajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak Sabtu lalu menyebabkan dirinya menerima pelbagai ugutan dan liputan meluas media.



Tindakan yang dilakukannya dalam demontrasi sekumpulan kira-kira 100 mahasiswa bagi mendesak Auku dimansuhkan itu akhirnya telah mengakibatkan tindakan balas keras oleh penyokong-penyokong Umno beruk negara.

Selain hampir ditumbuk oleh seorang lelaki SB (Sundal Bebal depan balai polis ko berani larr) yang marah dengan tindakan itu, Ketua Wira Perkasa otak kecil yang juga ketua Pemuda Umno Petaling Jaya Utara Armand Azha Abu Hanifah, turut mengancam untuk menampar dan meludah ke muka Adam Adli sekiranya beliau berpeluang bertemu mahasiswa terbabit.

Malah puak-puak umno yang bebal ini telah menggunakan gangster (Pukino dan Pukida) sehingga membawa ugutan ke rumah ibubapa Adam di Pulau Pinang. Adam diugut dalam media baru termasuk sms, panggilan telefon.

Tidak cukup dengan ugutan gangster, Beruk-beruk Umno turut membuat demonstrasi di depan Upsi untuk mendesak Adam dibuang pengajian. Begitulah otak kecil beruk-beruk Umno yang terperangkap dengan pemikiran politik jumud ketika berdepan dengan kebangkitan anak muda khususnya mahasiswa.

Oleh kerana puak-puak umno beruk negara itu terlalu bebal dan tidak bertamadun maka bekas mufti Perlis, Dr Asri mengajak anak muda bangun menolak parti yang sudah lama berkarat itu.


Bagi menyatakan sokongan layari Facebook 'We Are All Adam Adli' yang bertujuan menyokong tindakan Adam Adli yang menuntut kebebasan akademik dan menjamin agar keselamatan Adam Adli terpelihara. Kini telah disukai hampir 24,148 ribu orang.

Disini anda dapat lihat betapa Najib tidak disukai oleh golongan cerdik pandai yang mahu beliau berundur dari kerusi Perdana Menteri. Penurunan gambar Najib selama lima minit itu akan kekal selamanya dalam sejarah politik negara dan bakal dicatat dalam diary mahasisiwa.

Nota:
Turun Bendera Dewa Murujib tidak menjadi kesalahan. Sepatutnya naikkan semula separuh tiang Bendera Dewa Murujib turr... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Kempen untuk menurun Najib dari kerusi Perdana Menteri telah dilakukan oleh mahasiswa dan diharap kempen "Turunkan Najib" berterusan bagi pihak anda melalui undi pada PRU 13 nanti.

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

budak bangang.......

Zack berkata...

Baru kena goncang dengan mahasiswa dah menggelabah bewok. Tolol punya pemuda umno.

Tanpa Nama berkata...

Cayalah adam. Ko memang berani. wa bagi pujian pada ko. Wahai mahasiswa usahlah jadi seperti mahasiswa pro aspirasi yang asik angguk kepala aja walaupun dibuli oleh parti politik umno.

Tanpa Nama berkata...

turun bendera tidak berdaftar pun diorang nak naik angin macam hilang akal..., Pak najibeh ok jer??? ye ke? tak marah pun... tapi pencacai yang lebih lebih..... siapa yang buangkan masa memperkudakan mahasiswa dan perhidmatan awam untuk konon menyokong Pak Najibeh yang senyap dan tak marah depan-depan??...

Tanpa Nama berkata...

tak yah la nak turunkan bendera tu at the 1st place.dia truskan demo tu.lagi jgak dia kata benda tu bukan isu.anyway, brave decision u have there kiddo.

Post Haru Biru

Arkib Blog