Jumaat, Januari 27, 2012

Pemimpin Umnobn Tidak Boleh Dipercayai


Datuk Mohd Ariff bekas YB Umno akui pemimpin Umno bukan berjuang untuk bangsa. Para pemimpin Umno diakui sebagai pemimpin yang tidak boleh dipercayai kerana mereka sebenarnya tidak pernah bersungguh-sungguh berjuang untuk kepentingan bangsanya. Sebaliknya, mereka ternyata hanya berjuang untuk kepentingan diri sendiri, tetapi sengaja mengaburi mata orang ramai terutama di kampung-kampung kononnya berjuang untuk kepentingan bangsanya.

Untuk menutupi tindakan mereka itu, mereka sanggup menyalahkan bangsa-bangsa lain termasuk Cina dan India kononnya sebagai penghalang untuk mereka bertindak lebih jauh bagi kepentingan bangsa Melayu. Sebaliknya, perjuangan untuk membebaskan orang Melayu dari kemiskinan tidak dilakukan dengan bersungguh-sungguh oleh para pemimpin Umno, sehingga menyebabkan usaha mencapai saham bumiputera 30 peratus daripada kekayaan negara sebenarnya tidak pernah berkembang.

Walaupun pemimpin Umno berjuang kononnya mempertahankan 30 peratus pemilikan orang Melayu, mereka sebenarnya mengeksploitasikan hak-hak tersebut untuk diri sendiri. Pemimpin elit Umno itulah yang sebenarnya yang menjadi perasuah dan pengampu yang berselindung di sebalik ketuanan Melayu.

Gambar: Sifir umnobn menakut-nakutkan melayu dan cina supaya mereka kekal menjadi penyangak.

Nota:
Parti umno beruk negara takkan berubah, menipu dan rasuah sudah jadi barah. Sifirnya mudah, Rakyat perlu tembak dengan dakwat kekal di PRU13. Jatuhkan beruk-beruk elit umno tersebut terutamanya yang sedang bergayut didahan tinggi memetik hasil bumi beri makan kroni. Sedangkan Rakyat hanya dapat saki-baki, dah tu pula kena bayar dengan harga yang tinggi.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog