Ahad, Januari 15, 2012

Video: Anwar Ibrahim Dipentas Rapat Rakyat Kedah


Ceramah Rapat Rakyat yang diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti, Alor Setar mengejutkan warga bandaraya Alor Setar dengan kehadiran luarbiasa manusia.

Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim sekali lagi mengulangi komitmen Pakatan Rakyat untuk menurunkan harga minyak dan tarif elektrik andai PR diberi mandat mentadbir Malaysia selepas PRU 13 nanti.

"Kita akan turunkan harga minyak, hari ini kita menang PRU, esok kita turunkan harga minyak:"

"Kita juga akan menurunkan tarif elektrik sebulan selepas kita mentadbir Putrajaya" ujarnya.





Antara yang berceramah ialah YAB Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak, YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, YAB Dato' Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, YB Datuk Seri Abdul Hadi Awang, YB Dr. Tan Siang Giaw, YB Karpal Singh dan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Lebih 50,000 rakyat di seluruh Kedah hadir pada Rapat Rakyat Perdana yang diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah, di sini, malam tadi.

Kehadiran orang ramai dari pelbagai lapisan masyarakat itu menjadikan padang bola Stadium Sultan Abdul Halim penuh sesak sehingga melimpahi ke luar stadium.

“Macam duduk di Padang Arafah,” begitulah reaksi yang dituturkan oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika hendak memulaklan ucapannya.

Dalam ucapannya, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan antara lain mengingatkan orang ramai agar sentiasa mematuhi perintah Allah sepanjang hidup di dunia ini.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog