Khamis, Februari 23, 2012

Penyamun Dalam Ini Negeri?

Lalalalalalala... Lalalalalalala... Lalalalalalala... Hoii...



Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... telah menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menyerahkan hak milik tanah Melayu di Genting Highland selama 999 tahun kepada Lim Goh Tong, dan menukar hutan hujan di situ kepada lubuk judi.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... bertanggungjawab terhadap kehilangan 50 bilion saham bumiputera sejak merdeka.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menyusutkan keluasan tanah rezab Melayu yang ditinggalkan British hampir 50% sejak merdeka.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menyerahkan Pulau Batu Putih / Tanjung Pagar kepada Singapura.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... memberi arahan supaya membunuh orang-orang kampung di Memali, Kedah pada 19 Nov 1985.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menghilangkan RM28 bilion setahun dgn audit negara mencatat audit yg pening kepala.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... me'lego' telaga minyak pada Brunai berjumlah 300 billion.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... merampas Perak ala samseng dan mafia.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... memberi arahan menyumbat ke dalam ISA MP dan rakyat dalam operasi lalang dahulu.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... selalu menaikan harga barang.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... memberikan subsidi insentif pada kroni IPP, RM 19 billion tetapi pada rakyat subsidi mahu di hapuskan terus.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menghapuskan kekebalan dan kuasa Raja Raja melayu sehinggakan boleh dibicarakan Raja2 di Mahkamah.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menukar wang Royalti kepada wang Ehsan pada tahun 2000 apabila PAS berjaya merampas negeri Terengganu dari tangan BN dalam PRU 1999? (Negeri Terengganu itu majoriti penduduknya adalah Melayu.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menghalang kerajaan kedua-dua negeri bermajoriti 95% Melayu (Kelantan dan Terengganu) menikmati hasil royalti Petronas, sedang negeri-negeri seperti Sabah dan Sarawak tidak dikenakan tindakan sama.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menghalau peneroka bandar dikalangan orang Melayu di Kg Berembang (KL), Kg Plentong (JB), Kg Chubadak (KL), Kg Malaysia Tambahan (KL)?

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menghalau Melayu Pulau Pinang dengan helah pembangunan hingga mereka merempat ke Seberang Jaya dan Kedah Selatan.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menggadai Tanah Rezab Melayu hampir 50% dari 3 juta hektar pada 1948 kepada 1.6 juta hektar pada 1997.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... membolot saham AP untuk menantu dan kroni, sedang ia adalah hak setiap rakyat dibawah dasar DEB.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... melingkupkan dasar DEB hingga milikan ekuiti Melayu tersekat kepada 18% pada 2000.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... memansuhkan DEB, dan diganti dengan dasar Liberisasi dan Model Ekonomi Baru yang mesra kapitalis dan anti subsidi?

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menyelewengkan dana untuk orang Melayu yang miskin dalam program PPRT. Dari 54 billion yang diperuntukkan kepada orang Melayu hanya 2 billion sahaja yang sampai kepada orang Melayu, 52 billion lagi lesap di telan pentadbiran UMNO penyangak.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... mencipta krisis perlembagaan 1982 yang menyebabkan kuasa Yang DiPertuan Agung terhakis dan hanya sekadar menjadi rubber stamp Parlimen.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... melucutkan kekebalan Raja-Raja Melayu pada awal 1990-an.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menggelarkan rajanya ‘NATANG’ bila namanya ditolak sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU12 yang lalu.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... mengubah sempadan kawasan undi majoroti Melayu bila Melayu sendiri menolak Umno dalam PRU 1999 dan tidak menambah kerusi Parlimen di Kedah, Kelantan dan Terengganu pada persempadanan semula tahun 2002.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... melanggar peruntukan Perlembagaan mengenai hak-hak istimewa orang Melayu untuk mendapat biasiswa.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... menukar biasiswa kepada pinjaman PTPTN dengan kadar 4%.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... mencemar bahasa Melayu dengan istilah-istilah “infotainment”, “boulevard”, “presint”, “bajet” dan lain-lain.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... jual air kepada negara jiran dengan harga 3 sen 1000 liter, dan jual balik kepada rakyatnya sendiri dengan harga 80 sen 1000 liter.

Umnobn Penyamun dalam ini negeri kerana... naikkan harga petrol, diesel dan barangan asas kepada ketika Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini?

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog