Ahad, Februari 19, 2012

Video Lord Murujib Perlekeh Kelantan

Macam biasa najib perlu membodek rakyat Sabah untuk kekalkan kuasa barisan nasional keatas negeri itu. Almaklumlah petronas baru jumpa telaga minyak di pesisir pantai sabah. Kalau kuasa kekal, Royalti minyak dah tentu mengalir ke projek kroni umnobn dan bukan dinikmati oleh rakyat Sabah. Sebabnya Umnobn terkenal dengan pengurusan kewangan yang tidak berhemah.

Tidak ada gunanya, jika sebuah negeri hanya kaya tapi rakyatnya hidup susah... nak makan susah, nak minum air bersih susah... apatah lagi untuk menikmati kehidupan yang lebih selesa. Berbeza dengan menteri-menteri perompak berlambang Dacing tetap bergelumang kemewahan menikmati kekayaan hasil bumi Sabah.



Memang Kelantan Negeri Termiskin Berbanding Sabah. Memandangkan Sudah 20 tahun menteri besar TG Nik Aziz memerintah Kelantan namun 'tidak mampu' nak upgrade rumah jadi banglo. Berbeza dengan menteri perompak dari umnobn baru 2 tahun pegang jawatan dah boleh buat rumah agam besar gedabak.


Namun masih ada yang hairan...

Kelantan negeri termiskin tetapi... negeri itu menduduki tempat kedua dalam "Kadar Hutang Negeri Terendah" setelah umno kelantan meniggalkan hutang 720 juta pada tahun 1990. Kalau negeri miskin takkan boleh bayar hutang peninggalan umno beruk turr.

Kelantan negeri termiskin tetapi... ada pulak pelabur buka pasaraya Tesco di negeri tersebut. Malah Setiap hari minggu TESCO Kota Bharu memungut lebih RM1 juta sehari. Dan 85% pelanggan TESCO Kota Bharu membuat pembayaran dalam bentuk tunai yg merupakan peratusan pungutan tunai tertinggi di Malaysia. Miskin kah mereka jika mampu membeli secara TUNAI?

Kelantan negeri termiskin tetapi... bila anda ke ceruk kampung di daerah sekitar kelantan anda pasti melihat setiap rumah ada sebuah kereta. Pelikkan... Kalau miskin kereta kecil pun mereka tak mampu beli.

Dan Paling hairan Kelantan akan bina lebuhraya TANPA BANTUAN KERAjaan Persekutuan....


Nota:
Berita mengenai pembangunan ekonomi Kelantan banyak disekat, dikawal ketat serta diputar-belit oleh pihak tertentu. Maka ramai org di luar sana tidak peka terhadap pencapaian Kelantan yang cemerlang. Kelantan dikira cukup baik kerana ia mampu mencipta rekod cemerlang dlm masa jangka masa yg pendek iaitu 20 tahun. Jika PAS dapat memerintah Malaysia dengan jujur, InsyaAllah, negara kita akan menjadi lebih maju berbanding sekarang dan hak semua rakyat dituntut.

Sila fahami kiasan ini... Jadikanlah Negeri Kami Negeri Beragama, Tempat Istirehat Orang-Orang Miskin Dan Memerlukan. ~Nik Abdul Aziz Nik Mat

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

,
,
,
,
,rosma-najib pee em dari umno-N(ok)FC

yang amal budaya hedonista [hidup- 2-

enjoy] tanpa segan silu pada mat
/minah miskin di kelate dan ganu

apa nak cakap

nasihat tak dengar

tambah pulah mat najib perasan

yang dia bolih menang dan nak ikut

bangsawan rom - to the victor, the

spoils

tragedi anak bangsawan umno yang

tak de disiplin hidup/ tak tahu

hidup susah/ dan amal filosopi

hidup 'nike-hidup -nak menang'


walhal ciri hidup mat kelate adalah

- agi idup, agi ngelaban


kelantan/sabah/serawak sama saja

karenah hidup mat/minah miskin


si bangsawan korup / nike hedonista

rosmah -najib perlu ditongsampahkan

dengan pecacai korup yang

menyokongnya

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya semua negeri menerima pembangunan dan bantuan sama rata oleh kerajaan persekutuan. Tetapi dibawah barisan nasional kerajaan dikuasai pembangkang dianak tirikan oleh kerajaan pusat.

Tanpa Nama berkata...

Nak tengok rumah Melayu cantek pergilah ke Kelantan.
nak tengok rumah Melayu usang tahun 70an pergilah ke bandar Pekan, Pahang tempat Dato' Najib sendiri.
Secara fizikal kekayaan orang Melayu kita lihat sahaja rumah kediaman mereka samada Melayu itu berduit atau miskin.

Bob berkata...

Kawe berbangga berurusniaga bersama taukeh-taukeh MELAYU di kelantan.

Post Haru Biru

Arkib Blog