Isnin, Jun 22, 2009

> MUKTAMAD!!! DEPA KATA...

“Kami bersama-sama dalam satu saf yang padu, untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulat Islam di persada tanahair. Kami juga bersetuju sebulat suara bahawa kerajaan perpaduan diberhentikan serta merta seperti yang telah diputuskan oleh Presiden PAS bersama Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan bersama di bangunan Parlimen jam 2.30 tadi yang menolak sepenuhnya idea kerajaan perpaduan. Oleh yang demikian, selaras dengan itu, saya selaku Mursyidul Am PAS menarik balik segala kenyataan saya terhadap YB Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS dan dengan itu, ianya tidak berbangkit lagi.”
- TG Nik Abdul Aziz

"Dalam isu Kerajaan Perpaduan, Umno telah menjalankan fitnah yang jahat dan dengan itu pihaknya bertegas tidak lagi mahu membincangkan pembentukan kerajaan tersebut. Apa yang diusahakan sebelum ini disalah tafsir oleh kepimpinan Umno-BN untuk memfitnah PAS dan Pakatan Rakyat semata-mata memecahbelahkan hubungan pakatan".
-Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Presiden PAS

“Semua parti dalam Pakatan Rakyat mengulangi komitmen untuk terus bersama memperkasakan Pakatan Rakyat bagi membentuk kerajaan persekutuan akan datang.”
-Anwar Ibrahim

"Ini adalah kenyataan muktamad dan bermaka tidak akan ada lagi ‘unity talk’ dengan Umno".
-Salahuddin Ayub

Dari Mulut Busuk:

“Tidak timbul soal kerajaan BN lemah sehingga perlukan kerajaan perpaduan. Kita masih tetap dengan pendirian kita, sesuatu yang baik untuk negara mestilah diusahakan bersama walaupun mereka datang daripada Pakatan Rakyat,”
-Najib Razak

"UMNO ada komitmen mereka kepada Barisan Nasional dan Pas ada komitmen mereka kepada Pakatan Rakyat".
-Khir Toyo

(Moral: Baguih lar dah kembali ke asal.. Nak dengaq jugak apa kata si tua dari pasir mas (Ibrahim Ali) yang dulu beriya-iya suruh pas bekerjasama dengan umnobn...)

1 comments:

Basuh Baju berkata...

ibrahim ali tu katak! padan muka dia..haha

Post Haru Biru

Arkib Blog