Isnin, Julai 06, 2009

BILA LESUNG LUPA PENUMBUKNYA

Bila dah memegang jawatan besar dan bergaji besar serta berperut besar maka terkeluarlah statement yang mengangkuhkan diri sendiri yang dah sememangnya ngok.


"Pengundi di Manik Urai perlu menolak calon PAS dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN). Pusing-pusing saja di Kelantan, lihat sendiri, Manik Urai lagi teruk. Jika tiada bantuan dari kerajaan BN, (kerajaan Kelantan) dah tutup kedai lama dah. Pada tahun 2007 kita belanja dekat RM27 juta. Perbelanjaan negeri hanya RM10 juta. Tahun lepas kita belanja RM41 juta, dia hanya RM11 juta. Tahun ini saja kita dah belanja RM21 juta dia, dia baru RM2 juta tapi riuh rendah cerita dalam ceramah."
- Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat


"Kali ini pengundi di Manik Urai jangan terpedaya dengan 'gula-gula' yang diberi PAS... di luar sahaja manis tetapi di dalam pahit. Mereka (pengundi) sendiri boleh menilai siapa yang benar dan siapa salah. Banyak isu yang dibawa PAS dalam ceramahnya bertujuan menjatuhkan BN dengan mudah dapat ditangkis dan kebanyakannya sudah ditangani kerajaan pusat."
- Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Naib Presiden Umno

(Moral: Angkuhnya... sifat siapakah itu?)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog