Isnin, Julai 20, 2009

WARGA JOHOR PANDANG REMEH

Tindakan Datuk Chua Jui Meng keluar dari MCA dan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak mendatangkan banyak kesan terhadap senario politik di Johor, kata pengerusi Barisan Nasional negeri Datuk Abdul Ghani Othman.

"Sokongan begitu gigih semasa pilihan raya dan kami jangka Pakatan Rakyat akan berkembang di Johor. Tetapi sebaik saja pilihan raya selesai, sokongan nampaknya semakin malap."
- Datuk Abdul Ghani Othman, pengerusi Barisan Nasional negeri.

Apa kata Chua Jui Meng
"Pilihanraya umum 2008 menyaksikan kesungguhan 52 peratus rakyat Malaysia di Semenajung untuk melakukan perubahan. Kuasa undi yang menakjubkan ini telah melahirkan sistem dua parti. Hasilnya, kita menyaksi fenomena sehingga ini di mana pemimpin Umno berkata " jika kita tidak berubah, rakyat akan menukar kerajaan". Kerana tiada pilihan, rakyat Malaysia kini menyaksikan kerajaan yang didukung oleh Umno, membuat beberapa usaha memenangi hati rakyat. Itu adalah hasil daripada kuasa rakyat. Hari ini kita menyaksikan kelahiran sistem dua parti kini berdepan dengan ancaman kemusnahan, gangguan yang berterusan daripada kerajaan yang didukung oleh Umno untuk memisah dan memusnahkan sistem dua parti, yang terhasil daripada pilihanraya umum tahun lalu."
- Datuk Chua Jui Meng, bekas ketua MCA

(Moral: Adakah tindakan Chua Jui Meng yang menyertai Pakatan Rakyat mampu memberi gelombang yang kuat sehingga melemaskan haluan karat di Johor pada PRU 13 nanti?. Orang cina semua dah sedar akan pencaturan dari umnobn. Dan yang tinggal hanya melayu yang gilakan kuasa dan wang ringgit sahaja masih dibuai mimpi sebelum sedar. Kepada mereka yang keluar dari parti karat tersebut tahniah diucapkan.)

1 comments:

BUJANG SUSAH berkata...

Ghani Othman si bohjan tua tu... wakakakkaa...

Post Haru Biru

Arkib Blog