Isnin, Ogos 03, 2009

Kebangkitan Rakyat Menggoyangkan UMNOBN

Perhimpunan di jalan raya tidak pernah surut biar pun berdepan dengan ugutan dan tangkapan oleh polis. Bermula dengan himpunan Bersih, Hindraf dan Mansuhkan ISA tetap mendapat sambutan biar pun risikonya tinggi. Secara jelas pemerhati politik melihat rakyat semakin berani meluahkan rasa tidak puas hati mereka biar pun terpaksa berdepan dengan tangkapan polis. Oleh yang demikian juak-juak umnobn kini semakin gusar dengan kebangkitan rakyat.

“UMNO bukanlah parti yang tidak pernah melakukan kesilapan namun ia telah melakukan yang terbaik untuk menghapuskan rasuah, keangkuhan dan pengurusan yang tidak cekap. Kita hanya mempunyai dua tahun untuk mengubah persepsi dan imej buruk itu. Tindakan segera perlu dilaksanakan mulai sekarang bagi mengembalikan semula keyakinan tersebut agar UMNO dapat terus berjuang untuk membela mereka.”
-Tan Sri Muhyiddin Yassin

(Moral: Dari kenyataan Tan Sri Muhyiddin memang umnobn kini hampir lemas. Semalam najib kata Timbalan perlu memberi komitmen kepada ketuanya. Ini menggambarkan ketakutan Najib jika timbalannya ini akan membuat komplot menolaknya seperti beliau menolak Pak Lah dalam diam)

2 comments:

makarul berkata...

Asslamualaikum...

Ketika Aku dan Anak Isteri berlari dari gas pedih dan air gatal... terdetik hati ku bertanya...

Mana dia wakil2 rakyat PR...
Mana dia ahli2 PARLIMEN PR.....???

Tengah syok duduk bawah selimut gamaknye...

Senduduk berkata...

Yang korang pergi berdemo tu apasal. Buang karan je. Kan dah kena dengan penyembur kimia. lepas ni naik kurap la kulit korang.. wakakah..

Post Haru Biru

Arkib Blog