Rabu, Ogos 19, 2009

Permatang Pasir, Mampukah Media Umno Menangkan Rohaizat

Bernama melaporkan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Rohaizat Othman tidak terlibat dalam sebarang transaksi jual beli tanah yang diuruskan oleh rakan kongsinya bagi pihak Koperasi Pekebun Getah Negeri Pulau Pinang Berhad. PAS sudah menunjukkan tanda awal bahawa parti itu belum bersedia menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir apabila menggesa lawannya menarik diri.


Sumber lain membongkar seramai 65 peratus ketua Umno cawangan serta ketua Pemuda cawangan di DUN tersebut tidak puas hati dengan pemilihan Rohaizat. Apa yang mereka harapkan adalah ketua Pemuda Umno bahagian Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said - yang mesra dipanggil "cikgu" - akan dicalonkan bertanding dalam pilihanraya kecil tersebut.

Manakala Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pula pernah memberi amaran keras mana-mana anggota atau pemimpin UMNO di Permatang Pauh atau di mana-mana tempat di Pulau Pinang yang sabotaj parti pada pilihan raya, akan diberi tempoh 60 hari untuk memecat mereka.

Di sebalik isu perlantikan Rohaizat, Ragunath menegaskan pergantungan Rohaizat oleh Majlis Peguam atas kesalahan peribadi, bukannya atas firma guamannya atau rakan kongsi beliau. Penamaan Rohaizat terus dianggap suatu penghinaan kepada pengundi Dun itu sendiri kerana tidak bersih dan menghadapi beberapa masalah moral. Ahli Parlimen Kuala Kerai Dr. Mohammad Hatta Ramli berkata, Umno sebenarnya gagal menghidu isu integriti dan moral Rohaizat sehinggalah proses penamaan calon kelmarin selesai. Menurut Dr. Hatta, tidak ada maknanya seseorang bakal Adun Permatang Pasir berkelulusan tinggi, jika dibelit pelbagai kes pecah amanah lapor harakahdaily.

(Moral: Mampukah peguam syarie yang pecah amanah ini menawan Permatang Pasir? Kenapa ye peguam syarie ini tak mampu menahan nafsu bila melihat wang yang banyak? Adakah warga pengundi di Permatang Pasir akan memangkah calon umnobn KORUP ini? Sudah kita dengar media karat Umno menjadikan isu 'ahli Umno tidak masuk Syurga' untuk menyerang peribadi Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Biar pun Nik Aziz sudah menafikan laporan media arus perdana itu, Umno percaya isu tersebut sekurang-kurangnya boleh mengalih tumpuan khalayak dari isu 'pecah amanah' yang sedang membelit peribadi Rohaizat.. Alahai dah habik korek semua calon tak sesuai... tinggal yang ni je.. berjawatan peguam syarie... kah..koh..keh)

2 comments:

ibraz berkata...

kalau orang tu baca sebelah pihak je tentu dia akan percaya pada media umno. Kalau baca dua-dua pihak munkin boleh buat penilaian yang baik.

Tanpa Nama berkata...

Otai umno ku li pun mempersoalkan apakah Umno ketiadaan calon lain sehingga terpaksa memilih Rohaizat bertanding di Permatang Pasir. Bongok betul umno ni. Seluruh warga Permatang Pasir akan kena kencing dengan calon umno wakakah.
http://www.malaysiakini.com/news/110902

Post Haru Biru

Arkib Blog