Selasa, Ogos 18, 2009

Teoh Beng Hock dan Penutupan Bukti Pihak Polis

SHAH ALAM: Bernama melaporkan terdapat cubaan untuk menakut-nakutkan Teoh Beng Hock sehingga menyebabkan mangsa tergelincir dan terjatuh dari tingkap di tingkat 14 Bangunan Plaza Masalam di sini, Julai lalu.

"Teori kami ialah, Teoh bukan terjun secara sengaja, tetapi apa yang berlaku ialah, cubaan untuk menakut-nakutkan si mati dan apabila dia tergelincir, seseorang telah menarik tangan mangsa menyebabkan jam yang dipakainya terlucut dan sehingga hari ini jam itu belum dijumpai."
-Malik Imtiaz Sarwar, Peguam bagi kerajaan negeri Selangor

Kepada teori itu, Dr Khairul Azman Ibrahim membalas: "Jika itu adalah teori kamu, saya katakan ya (ada kemungkinan)." Peguam itu turut bertanya adakah terdapat kemungkinan bahawa kesan kuku tersebut adalah disebabkan seseorang yang lain, saksi itu menjawab: "Ada kemungkinan."

(Tertanya jugak... Adakah jam tangan yang ada di tempat kejadian disorok oleh polis?)


Pada prosiding itu, saksi juga ditanya jika tangan si mati ada menunjukkan seolah-olah dia cuba mencapai sesuatu (seperti mengerekot), dan berkata: "Pada saya, ada, tetapi kebiasaannya orang yang mati memang menunjukkan tanda sebegitu."


(Tertanya lagi... Adakah TBH yang duduk di atas tinggkap bangunan tersebut bertentang mata dengan pegawai SPRM?)



(Moral: Semua gambar diambil dari page ini. Kalau nak belek lebih lanjut klik aje. Jangan malu mencari nanti sesat jalan. Tak salah jika membuat andaian pada gambar dan jangan buat hasutan nanti hishammuddin guna pengaruhnya menangkap anda. Dia tengah berang dengan Gobalakrishnan dan kemelut umnobn di Terengganu)

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Hallo sahabat. ko penyiasat ke siap boleh buat andaian sendiri.

yobleh berkata...

tidak salah untuk membuat andaian dalam mencari kebenaran!

zack berkata...

Dari gambar tu macam ada kemungkinan je.

Post Haru Biru

Arkib Blog