Rabu, Ogos 12, 2009

Tiada Pondok Panas XXX, Hilang Rasa Kecut

Tiada lagi tolak ansur! Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertegas akan menguatkuasakan sepenuhnya larangan merayu undi dan membuka pondok-pondok panas pada hari pengundian Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Pulau Pinang, 25 Ogos ini.

‘‘Kita tidak terima desakan daripada mana-mana pihak. Kita buat keputusan bahawa di Permatang Pasir tidak akan ada lagi barung-barung parti politik, tiada lagi meja semakan dan kita akan pastikan tiada lagi merayu dan meraih undi pada hari pengundian. Saya harap sangat media dapat beri kerjasama memaklumkan kepada para pemimpin parti, mengingatkan perkara ini supaya tidak berlaku lagi pergaduhan, baling botol dan baling batu.’’
-Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof, Pengerusi SPR

Kah.. Koh.. Keh.. Tak dak desakan dari mana-mana pihak.... Habih kenyataan kat bawah ni dari makhluk mana?

"BN amat bertanggungjawab dan mematuhi undang-undang, tindakan sesetengah parti politik sebelum ini telah menimbulkan keresahan dan ketegangan di kalangan pengundi dan juga pekerja pilihan raya, semasa berkempen dan juga pada hari pengundian. Saya harap SPR akan memantau situasi ini dengan rapat."
-Tan Sri Muhyiddin Yassin

(Moral: Kah... Koh... Keh... umnobn mematuhi undang-undang? Duit dari udara kepunyaan Pakatan Rakyat??... Mana datangnya batu dan botol yang hinggap di kepala puteri umno!!. Budak sekolah yang cuti boleh mengundi dihari bekerja?. Anak rantau dok diam-diam jangan ambil cuti, majikan tak bagi)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog