Ahad, September 13, 2009

Parti Popular Igauwan Mimpi Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengingatkan pemimpin parti komponen BN supaya menjadi popular di kalangan rakyat untuk memastikan BN terus relevan di mata rakyat.

"Saya ingatkan, tidak guna jadi popular di kalangan ahli parti sahaja, tetapi tidak popular di kalangan rakyat. Jika mahu terus relevan, saya ingatkan kepada Umno, MCA, MIC dan komponen BN bahawa pertimbangan bergantung kepada sejauh mana kita popular di kalangan rakyat, bukan di kalangan ahli parti sahaja. Parti komponen jangan lupa kepada perspektif ini, kalau lupa, rakyat akan menghukum kita masa pilihanraya yang ke-13 akan datang. Rakyat sudah membuka pemikiran. Untuk menjadi parti terus relevan, kita mesti mempunyai hubungan dengan rakyat, mempunyai sentuhan dengan rakyat. Sekiranya ada sentuhan, kita akan mendapat sokongan. Pembangkang belum tahu bagaimana memerintah negara. Satu parti nak sekular, satu parti nak negara Islam, dan satu lagi entah apa nak buat. Rakyat benci sekiranya kamu berlagak, salah guna kuasa dan tunjukkan kekayaaan. Rakyat sayang jika kita jadi pembela rakyat yang sebenarnya."
-Najib Tun Razak

(Moral: Najib mengharapkan rakyat menyayangi umnobn sehingga sanggup mempersenda Pakatan Rakyat yang sebenarnya ia adalah mimpi ngeri tidur najib dengan KEBANGKITAN GABUNGAN TIGA KOMPONEN INI (PAS-PKR-DAP) yang dilihat sungguh kuat serta mempunyai TEAMWORK begitu tinggi. Bagi yang pendek akal dan dahagakan projek jutaan ringgit memang mereka akan menyayangi umnobn sehingga sanggup berselimut bersama bendera biru berlambang kati dan menutup mata dengan segala kenaikkan-kenaikkan yang diatur oleh pemimpin korupsi ini. Bagi rakyat yang cerdik pandai mereka mahukan sebuah negara yang tip-top dan bukannya meletup dengan segala macam penyelewengan kuasa, penindasan, kerakusan polis dan SPRM, pencabulan SPR dan kehakiman (korrek..korrek..korrek) serta ketidaktelusan semua jentera kerajaan dari umnobn)

1 comments:

john labu berkata...

Blah la lu... Bijan!!! Bonus pon tarak.... lagi mau cerita ambik ati rakyat ka... Apa..??? RM500... tu bukan bonus la Bijan oii... tu duit ehsan... tu pon 2 kali bayo...

Tarak guna punya PM

Post Haru Biru

Arkib Blog