Isnin, September 14, 2009

Perbezaan Majlis Tertinggi Umno Dengan Lembaga Pengarah

Gajah harimau dihutan hendak diburu walaupun pepijat bantal tak dapat dilenyapkan. Majlis Tertinggi (MT) Umnobn sudah buat pengumuman supaya kuota dihapuskan bagi membuka ruang kepada ramai perwakilan untuk membuat pilihan siapa yang layak memegang jawatan. Jika kuota dinaikkan daripada 60,000 ke pada 200,000 perwakilan di 191 bahagian maka yang duduk di kerusi atasan adalah golongan elit yang hartawan. Kemudian mereka akan sorok kekayaan dari mata rakyat bawahan dan keluarlah kenyataan, lihatlah pemimpin-pemimpin kami yang tidak hidup bermewah-mewahan.

KJ mungkin tersenyum menawan kerana dia dah memegang jawatan walaupun imbuhan ciput diberi kepada perwakilan untuk memilih beliau duduk dikerusi sayap kanan. Nak naik lebih tinggi awal-awal lagi dah ditolak oleh puak atasan supaya belajar dari bawahan. Oleh yang demikian timbul pula isu pemutihan. Ini ketua pemuda terlalu banyak masa yang tidak digunakan sehingga menawarkan diri kepada SPR untuk menyemak senarai keahlian. Jika terdapat nama-nama individu yang menyokong Pakatan Rakyat akan dikeluarkan. Itulah helah KJ dengan isu yang diperkatakan supaya kerusinya berkekalan.

Jika takut dihempas ombak jangan berumah ditepi pantai. Kelak kapal selam Scorpene mendarat terus di ruangan santai setelah Razak Baginda mendapat RM530 juta dari Najib yang panjang akai. Hey setiap pemilihan, rasuah jangan dok tibai kata Najib kepada semua sang kelembai. Hangpa tak takut tangan SPRM yang sedang melambai kemudian dilepas bye-bye walaupun nama hangpa telah tersenarai. Woiit SPRM dan Ghani Petai Kalau berani ikutlah macam Mahkamah Taipei yang begitu pandai mendakwa para pegawai. Biarlah maruah mereka tergadai daripada membiar negara terkulai.

Wassup dude lu tengah khayal. Kerana lu mabuk arak mahal. Ini semua kerajaan punya hal. Jual arak terbuka kepada melayu baghal. Itu melayu sangat kental sanggup berhibur dalam disco yang ada perempuan gatal. Nyam-nyam sudah kena pintal. Kerana segelas, iman terus tertanggal. Oiit Menteri wilayah kenapa kau biarkan gejala ini merebak sehingga merosakkan akal. Mana dia kumpulan pemantau yang mengeluarkan sijil Halal. Biaqpi lah anak melayu nak berhibur sampai sengal. Lagipun anak melayu juga yang jadi pengarah kilang brandi mahal. Katanya lebih mudah mendapat keuntungan dari awal. Lantak pi kat hangpa biaq melayu rosak lagi beberapa penggal.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog