Rabu, Oktober 14, 2009

Mereka Umnobn Berjaya Memerdekakan Minda Remaja Bontot

Kerana ingin menjatuhkan maruah seorang yang bernama Anwar Ibrahim, mereka ini sanggup melakukan apa sahaja bagi mematahkan kebangkitan beliau yang dilihat begitu bergaya sehingga menggusarkan pemikiran setiap pemimpin tertinggi umnobn.

Memandangkan Anwar Ibrahim adalah musuh politik utama umno, tidak hairanlah mereka sanggup menaburkan fitnah liwat ke dalam kepala otak remaja-remaja sekarang terutamanya di Bagan Pinang. Jadi sikap dan cara halus umnobn ini adalah sangat merbahaya kerana merosakkan pemikiran logik remaja masakini.

Tidak hairanlah juga jika tujuan umnobn membangkitkan semula kenyataan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara Abdul Murad Khalid, kononnya Anwar mempunyai dana haram bernilai RM3 billion. Dakwaan itu bukan baru. Ia lahir pada awal Anwar dipecat oleh orang tua nyanyok Mahathir Mohamad pada tahun 1998 sebagai perancangan halus untuk mengaibkan Anwar di mata rakyat, selain daripada tuduhan liwat.

Namun tuduhan yang dibuat oleh Murad Khalid itu adalah tanpa bukti dan tidak mampu bertahan jika diuji kesahihannya di mahkamah. Oleh itu Murad serta merta menarik semula kenyataan bersumpah beliau dan tuduhan berkenaan tenggelam begitu sahaja sehingga ia diungkit kembali oleh Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan juak-juak umno yang tidak berpuas hati kepada Anwar.

Namun persoalannya mudah untuk rakyat berfikir. Jika Anwar melakukan sebarang salah laku, pecah amanah, rasuah dan sebagainya. Bagaimanakah Umnobn boleh membiarkan beliau terlepas begitu sahaja sekian lama. Lebih 10 tahun sejak dipecat kerana dianggap "tidak sebulu" dengan Mahathir, pihak berkenaan gagal membawa sebarang bukti yang boleh mensabitkan Anwar dengan tuduhan menyalahgunakan wang rakyat.

Terdahulu Tan Sri Muhyiddin Yasin sanggup menuduh Anwar kononnya sebagai mengkhianati bangsa melayu tanpa memberi hujah yang bernas dalam membuat fitnah itu menerusi akhbar lidah umno. Bilamana Anwar sendiri mengambil cara terhormat (gantleman) dengan menjemput Muhyiddin untuk mengadakan perbahasan terbuka bagi menjelaskan isu berkenaan. Sehingga kini masih belum diterima kata putus dari Muhyiddin samada sanggup berdebat mengenai isu Pengkhianat Negara bersama Anwar Ibrahim. Cara Anwar memberikan Muhyiddin peluang jelas untuk memperlihatkan keikhlasan dan kejujuran pimpinannya. Namun Muhyiddin gagal mempamerkan kewibawaannya sebagai orang kedua tertinggi dalam umno bersama dengan tuduhan beliau itu.

(Moral: Ada lagikah isu untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim yang pemimpin tertinggi hangpa sampai takut sangat dengan kebangkitan beliau...?)


2 comments:

umnoharamjadah berkata...

Lihatlah anak didik umno......inilah pelapis pimpinan negara di masa hadapan....mengapa jadi begini...memalukan...siapa gurunya....umnobengong....siapa ketuanya...pemimpin umnobengong...inilah rupa bakal pengganti najib,muhyidin,hishamudin,shafie afdal,zahid hamidi,isa samad,dan rakan-rakan yang sewaktu dengannya...

Ini pemuda harapan 1malaysia-tipu diutamakan, rasuah didahulukan.

Didey berkata...

Cibai lar mat rempit ameno ni. Bakal menghasilkan generasi bebas sex. Budaya yang tak baik untuk generasi akan datang dibawah telunjuk ameno.

Post Haru Biru

Arkib Blog