Selasa, Januari 17, 2012

Bekas Menteri UMNO, Datuk Azalina Othman Terima ‘sumbangan’ RM300 Ribu Dari Syarikat AMPMSB?

Blog ‘The Whistle blower 711′ mendedahkan ‘sumbangan’ sebanyak RM300,000 diterima oleh bekas Menteri Pelancongan dan juga bekas Menteri Belia dan Sukan, Datuk Azlina Othman Said daripada Dato’ Yahya Abdul Jalil, pemilik Syarikat Advance Maintenance Precision Management Sdn Bhd (AMPMSB).

Datuk Azalina Othman adalah Ahli Parlimen Pengerang Johor yang dimenanginya pada Pilihanraya Umum ke12 pada tahun 2008.

Berdasarkan laman web tersebut, cek yang diberikan kepada Datuk Azalina berjumlah rm300,000 bertarikh 07/04/2011 melalui cek bernombor 872045 CIMB Bank.

Laman web tersebut juga tidak mendedahkan  sebab-sebab Datuk Azalina menerima ‘sumbangan’ tersebut tetapi meminta Datuk Azalina sendiri memberi penerangan tentang wang tersebut.

Dato’ Yahya Abdul Jalil dan AMPMSB juga sebelum ini di kaitkan oleh Blog yang sama tentang wang sebanyak RM80,000 yang diterima oleh Menteri Kewangan II, Datuk Awang Adek bagi meluluskan kontrek pengurusan penyelenggaraan bangunan CIQ dan bangunan Jb Sentral, di Johor Bahru.

Datuk Awang Adek Mengaku menerima wang tersebut namun beliau mendakwa duit itu adalah bagi kegunaan sosial dikawasan parlimen beliau.

- The Whistleblower711

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog