Khamis, Januari 05, 2012

901: Telur Perkasa Pecah kek Taman Tasik Titiwangsa

Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Puluhan ribu pengikut perkasa berdialog sesama mereka...
Alamak... dah pecah... ko pulak...
dah pecah... ko pulak...
dah pecah... ko pulak...
dah pecah... ko pulak...
dah terbarai... ko pulak...
dah terburai... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Apesal neh pak heng... berbirat kesan tayar lori...

Adeh... den salah lompat... termasuk jalan highway... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...


Himpunan BERSIH 2.0 Arkib
MKini | Kumpulan pendesak Melayu PERKASA membatalkan rancangannya untuk berhimpun esok kerana gagal mendapatkan permit polis, kata presidennya, Datuk Ibrahim Ali.

Katanya, penolakan permit itu ekoran kegagalan PERKASA mendapatkan kebenaran dari pelbagai stadium sekitar Kuala Lumpur yang dipohon sebagai lokasi perhimpunan mereka yang dikenali sebagai "Gerak Aman".

Berikutan itu, Ibrahim berkata ahli-ahli PERKASA yang mendaftar untuk berhimpun esok, diminta "bersiar-siar di sekitar Kuala Lumpur khususnya, di Taman Tasik Titiwangsa.

"Buat masa ini batal, tetapi kita akan berusaha untuk mendapatkan stadium, kalau dapat kita akan pohon permit polis (sekali lagi).

"Kita memberi cadangan kepada warga PERKASA... Keluar seperti biasa, bersiar-siar, berjalan-jalan pada hari cuti macam di kompleks membeli belah, tempat yang tak menjadi larangan.

"Ahli yang bersemangat untuk menghadiri perhimpunan, kita telah beri taklimat dengan mencadangkan kepada mereka, kalau nak bersiar-siar di tempat bukan larangan, contohnya di Taman Tasik Titiwangsa, belakang Istana Budaya," katanya.



Perkasa akan sekat himpunan bebaskan Anwar (UPDATE)

Hdaily | NGO pendesak Melayu, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan menyekat penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan berhimpun di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 9 Januari ini.

Dalam satu sidang media semalam, Presidennya Datuk Ibrahim Ali (gambar) berkata, perhimpunan oleh Perkasa itu adalah sebagai "misi mempertahankan keamanan negara" dan akan bermula dengan solat subuh di Masjid Wilayah Persekutuan.

"Selepas itu, kami berarak dan sekiranya bertembung dengan (Timbalan Presiden PKR) Azmin Ali serta penyokong mereka yang sanggup mempertahankan pemimpin yang menghadapi masalah moraliti, kita sama-sama melakukan provokasi," katanya.

Mengulas larangan pihak polis agar mana-mana pihak tidak mengadakan himpunan pada hari itu, Ibrahim berkata terpulanglah kepada polis untuk menghalang Perkasa atau pembangkang kerana kedua-duanya melakukan perhimpunan haram.

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

dulu bersih 2.0 telur pak katak ni dah pecah...sekarang ni ada lagi ke telur tu? jgn suk btg lak dah patah terus operation jadi auwww.

Tanpa Nama berkata...

Awas kumpulan perkasa akan buat provokasi. ada yang bawa senjata. Kata-kata dalaman orang perkasa dan pekida.

Arfan Nasyat berkata...

perkasa ni bodoh jd talibarut umno apco... pekida di salah gunakan untuk kepentingan politik...begaduh sesama melayu 2 name nya amar makruf ke...sape yg burukan nama pekida kalau bukan pencacai2 tegar umno ni... najib takut soi lek sb soi lek ah poon(bapak mafia china)..bodoh..hak rakyat nak bantah plak... jap lg malaysia jd cam Syria..najib tu ibarat basshar assad.. bengong najib..aku jumpa aku ludah kat pale botak dia!!!dasar umno british!!!

Post Haru Biru

Arkib Blog